piątek, 11 kwietnia 2014

Tecnam P2002JF + aktualnosci


Witajcie!

Po kolejnej dłuższej przerwie wypadałoby napisać o kilku wydarzeniach. Po pierwsze - przygoda z kursem ATPL się już zakończyła! Byłem przekonany, że będę miał o czym pisać w czasie kolejnych dni szkolenia do jakby nie patrzeć licencji pilota liniowego, jednakże o dziwo nic do głowy mi nie przychodziło. 




Krótko mówiąc - z większości wykładów jestem zadowolony. Oprócz wiedzy potrzebnej do ULC-owskich egzaminów można było posłuchać wielu praktycznych porad czynnych pilotów oraz specjalistów w swoich dziedzinach, które to wspominam najlepiej, gdyż jak wiadomo teoria nie zawsze ma przełożenie w realnych sytuacjach.

Kurs zakończył się w marcu, a już w maju rozpoczynam przygodę z egzaminami i prawie 14 000 bazą pytań oraz podręcznikami jeppesen'a. Jak dobrze pójdzie to uda mi się zdać wszystkie 14 przedmiotów w 3 sesjach. 

Po drugie - miałem przyjemność odbyć lot na trasie Poznań - Warszawa - Poznań praktycznie nowym Tecnam'em P2002JF z Garmin'em G500 oraz panelem dotykowym GTN 650 należącym do ośrodka "Smart Aviation", który mieści się na terenie portu lotniczego "Ławica" i jedynie co przychodzi mi do głowy to - ŁAŁ! Tzw. "glass cockpit" robi genialne wrażenie i niesamowicie ułatwia niektóre aspekty lotu np. diagram lotniska wyświetlany w czasie rzeczywistym, przedstawienie graficzne skąd i z jaką siłą wieje wiatr, TAS, OAT bądź informacje o spodziewanym dolocie do danego punktu.



Jeśli natomiast chodzi o sam samolot to... też robi bardzo dobre wrażenie. Widoczny jest bardzo duży przeskok technologiczny w odniesieniu do samolotów typu - cessna 152. Małe spalanie, wykorzystanie benzyny PB95 oraz duża prędkość przelotowa - w okolicach 110 węzłów - i łatwość pilotażu to tylko część zalet tego samolotu. Nie dziwi więc fakt, że jest to obecnie najchętniej wybierany samolot przez ośrodki szkolenia lotniczego w całej Europie.



Cena wynajmu jest niestety wyższa niż cessny, jednakże według mnie warto dodać "stówkę", gdyż radość, przyjemność i możliwości są bez porównania większe, dlatego też gorąco polecam ośrodek "Smart Aviation".

(Nie)stety sezon można uznać za otwarty - codzienne latanie, holowanie szybowców oraz kolejne uprawnienia w znacznym stopniu ograniczają czas wolny, ale o tym być może już w kolejnych wpisach ; )

A tutaj krótki film z lądowania w Poznaniu:



Pozdrawiam!





1 komentarz: